"Poes avanenud vaatepilt oli väga nukker: küülikuid hoiti keset poodi paiknevates kivist aedikutes, ka polnud loomadel ei vett, allapanu ega heina. Samuti lõhnasid aedikud ebameeldivalt," kirjutas lugeja.

Kaupluse töötajatele loomade olukorrast teavitada ei olnud võimalik, sest müüjad ei osanud eesti keelt. "Selline kauplus, kus loomad niimoodi ilma veeta nukrutsevad, ei kutsu kuidagi lemmikloomi ostma," avaldas lugeja nördimust.

Zoo Planet OÜ turundusjuht Jaana Kairõš ütleb, et lemmikloomade hoidmistingimused kaupluses vastavad kehtestatud nõuetele ja loomade füsioloogilistele vajadustele ning poeketi töötajatele kui ka juhatusele on loomade heaolu esmatähtis. "Meie kauplustes (Kika, Zoo Planet) on loodud kõik tingimused selleks, et loomadel ei tekiks stressi. Loomad on terved, neid toidetakse vastavalt kehtestatud reeglitele ning hoitakse puurides, mille kvaliteet vastab kõikidele nõuetele. Kaupluse loomade eest kannab hoolt erialase väljaõppe saanud personal.”

Jarõš kinnitas, et kauplusi käivad perioodiliselt kontrollimas veterinaarspetsialistid ning samuti võivad loomakaitsjad tulla ja veenduda, et poes olevate loomade hoidmistingimused vastavad igati nende vajadustele ja seadusega kehtestatud nõuetele.

Eesti Loomakaitse Seltsi (ELS) kommunikatsioonijuhi Liisi Moosaare sõnul jõudis kaebus ka nendeni. ELS-i jaoks ei ole see esimene Zoo Planeti kaupluseketi aadressil tehtud kaebus, mida loomakaitsjatel menetleda tuleb, kaebusi on tulnud varemgi ja korduvalt. “Tavalisemad kaebused on, et mõni kaupluses olev loom on haigeks jäänud, loomadel puudub vesi või puur on must.” ELS-i seisukoht on, et loomade koht pole kauplustes. “Esiteks ei pruugi kaupluse kõik töötajad alati olla väga suured loomasõbrad ja samuti võib neil nappida spetsiaalset väljaõpet.” sõnas Moosaar.