Heategevusorganisatsioon Harrison`s Fund korraldas eksperimendi, selgitamaks välja, kellele meelsamini annetusi tehakse. Selleks avaldati kaks kuulutust, üks väikese lapse, teine koera pildiga. Tekst kuulutuse juures oli sama: „Kas annetad 5 naela, et päästa Harrison aeglasest ja piinarikkast surmast?“

Kujunes nii, et koer-Harrison kogus märksa rohkem annetusi. Uuringu läbi viijate sõnul viitab see võimalusele, et tunneme kaasa rohkem koertele kui inimestele.

Sarnasele järeldusele jõudsid ka Northeasterni ülikooli teadlased, kes jutustasid loo läbi nelja kannatanu. Ajalehtedes ära trükitud võltsuudis ise oli muutumatu: tundmatu pesapallikurikaga mees ründas kas siis väikelast, täiskasvanud meest, koera või kutsikat.

256 inimese peal läbi viidud katse näitas, et vähim tunti kaasa 30-aastasele mehele, keda ohvrina kujutati. Seevastu enim empaatiat tekitas rünnatud kutsikas.

Ekspertide sõnul tekib tung kedagi kaitsta nende puhul, keda peame võimetuks enda eest seisma. See kehtib ka täiskasvanud koerte kohta. Täiskasvanud inimest peetakse jällegi tugevamaks, järelikult väheneb ka tema suhtes väljendatav empaatia.

Allikas: La Vanguardia