Verine vaatemäng taandub areenilt: härjavõitluse populaarsus on drastiliselt langenud
Viimati teatas ülekannete lõpetamisest üleriigiline raadiokanal Cadena Ser, mille vahendusel on raadiokuulajad härjavõitluse publikuks olnud pea 50 aastat.
"Ma ei jätnud 49 aastat ainsatki ülekannet vahele!" lausus 79-aastane saatejuht Manuel Molés, kes alustas pühapäevahommikuid alati härjavõitluseks valmistudes ja muusikamasinast vaatemängu juurde kuuluvaid pasodoobleid mängides.
Ülekannete kuulatavus oli juba aastaid vabalanguses, kukkudes möödunud aastaks 122 000 kuulaja peale endise miljoni asemel. Rahvustelevisioon RTVE tegi ülekannete näitamisele lõpu juba 2011. aastal. Pealinna telekanal Telemadrid loobus härjavõitluse näitamisest aastal 2018 ning ka ajalehtedel pole huvi sel teemal uudiseid avaldada. Ajakirjanikud ütlevad, et kui meedia härjavõitlust ei kajasta, sureb välja ka publikuhuvi. Nii ongi teatanud linnad nagu Lleida, Girona, Santa Cruz de Tenerife, Las Palmas ja Melilla, et tähista enam ühtki härgadega seotud pidu (lisaks härjavõitlustele on Hispaanias veel kümneid üritusi, näiteks härjajooksud). Üksnes neli autonoomset piirkonda: Madrid, Andaluusia, Castilla la Mancha ning Castilla y Leon on need, kus härjavõitlus veel peaaegu endiseid aegu elab.
Härjavõitlus kui tava ongi välja suremas koos vanema generatsiooniga. Hispaania noortel on hoopis teistsugused eelistused ja maailmavaade, mis ei luba loomade väärkohtlemist meelelahutuse eesmärgil. Paljude eakamate ning samuti turistide jaoks on aga tegemist sisuliselt religiooniga, millest mingil tingimusel loobuda ei soovita. Teisalt jätab härjavõitluse hääbumine tööta mitu majandusharu: superstaari staatuses härjavõitlejatest kuni spetsiaalsete võitlushärgade kasvatajateni, rääkimata ülejäänud vahendavast meelelahutustööstusest ja turismist.
Allikas: El Confidencial