See on karm näide elupaikade kadumise otsesest mõjust elusloodusele, kui IUCN-i ohustatud liikide nimekirjas olev roheline merikilpkonn muneb oma munad Noonu atollil ehk rõngassaarel asuva Maafaru lennuvälja 2200 m pikkuse lennuraja asfaldile.

Merikilpkonnad naasevad peaaegu alati täpselt samale rannale, kus nad ise sündisid, et oma munakurn seal maha matta, võttes mõnikord ette kangelaslikke, mitmeaastaseid reise – kõik selleks, et jõuda samale väikesele liivaribale.

Vaatamata õnnetutele asjaoludele ja nukrale fotole intsidendist, oli kilpkonn igati terve ja suundus kohalike sõnul tagasi merre.

Kohaliku ajalehe teatel on Maafaru olnud pikka aega populaarne pesitsuspaik sadadele kilpkonnadele. Leht tsiteeris ametnikke, kelle sõnul polevat pärast lennuvälja ehitamist möödunud aastal saart külastavate kilpkonnade arv langenud.

„Vaatamata raja ehitamisele pole langenud see tihedus, millega kilpkonnad saart pesitsemise eesmärgil külastavad,” olevat väitnud Maafaru saare omavalitsuse esindaja.

Maafaru rahvusvaheline lennujaam pole veel valminud, kuid projekti lõpuks suudab väike atoll üheaegselt vastu võtta kuus lennukit; samuti plaanitakse ehitada ka hotell ja kuurort. Maldiivide tolleaegne president Abdulla Yameen Abdul Gayoom ütles eelmisel aastal, et lennujaam, mille väärtus on 60 miljonit dollarit, oli Araabia Ühendemiraatide annetus Maldiividele.

Juhtumit puudutavas aruandes tõstatati ka küsimus, et kui palju tuleb siis Maldiivide bioloogilisest mitmekesisusest ohverdada, et riik saaks tööstuslikult ja majanduslikult edasi liikuda.

Allikas: independent.co.uk