Igas varjupaigas on neid loomi, kes mingitel põhjustel endale nii kergesti uut kodu ei leia ja on varjupaiga seinte vahel kükitanud juba pikemat aega. Sealse koerte päästegrupi vabatahtliku sõnul kutsuvad nad selliseid koeri one-der koerteks. Need on ka need loomad, kelle üheks adopteerimise tingimuseks on see, et tulevases kodus puuduvad teised lemmikloomad. Nendele koertele on keeruline kodu leida.

Idee koerte pildid õllepurkide peale panna pärineb tegelikult juba ajast, millal paljud Ameerika Ühendriikide varjupaigad olid loomadest pungil. Kahes Atlanta varjupaigas anti koeri ära täiesti tasuta, sest uusi loomi tuli igapäevaselt nii palju juurde. Näiteks ühe nädala jooksul jõudis kahte varjupaika kokku 358 abivajavat looma.

Vabatahtlik, kes one-der koertega juba neli aastat tegelenud on, rääkis, et ta on alati mõelnud viisidele, kuidas just selliseid koeri aidata. Kuidas aidata neid koeri, kellest inimesed varjupaikades mööda vaatavad, neid, kes endale kohe kuidagi uut kodu ei leia. Ühel päeval tööl olles, ettevõttes, kus toodetakse tooteetikette, tuli talle idee, et koerte reklaamimine õllepurkidel võib olla üks viisidest, kuidas neile rohkem tähelepanu tõmmata ja loomadele kodu leida.

Nii valitigi välja kuus koera, kelle pildid õllepurkide peale jõudsid. Kogukonnale korraldati ka üritus, kus müüdi koerapiltidega kuuspakke soodsama hinnaga ning kuhu toodi kohale ka üks neist kuulsatest koertest. Huvilised said loomaga jalutada ja temaga mängida.

Pruulikoja eestkostja sõnul toodeti 40 erisiltidega kuuspakki ja kogukonnale korraldatud üritusega müüdi neist maha 25. Osa kasumist annetatakse varjupaigale. Ta loodab, et koerte pildid õllepurkidel panevad inimesi abivajavaid koeri rohkem märkama ja mõtlema ka neile loomadele, kes varjupaigas endale uut kodu ootavad.

Idee autor on kindel, et tänu piltidele saab nii mõnigi koer kuulsaks ja leiab endale niiviisi päriskodu.

Allikas: edition.cnn.com